KONKURS KSIĘGARNI TULISZKÓW

 WITAJCIE!

Oto nasze prace na 

„Tuliszkowski Talent Show” 

Za-chwyceni książką!

 https://www.facebook.com/tuliszkow

Hanna Grad Va

Lilia Książek Vb

Nina Rosińska Vb


Zosia Bekalarczyk 1b




Karolina Thim VIIIa


Karina Godlewska, 1a



PUSTYNIA          

Lubię czytać książki, ale nie jakieś bzdury

Tylko prawdziwe na przykład lektury.

Jakiś czas temu powieść czytałam,

 „W pustyni i w puszczy”- no i się popłakałam.

Jest to lektura dość gruba- przyznaję

O porwaniu dzieci i ich podróży w nieznane.

Bo Beduini się zbuntowali

I przeciwko Anglikom powstanie zorganizowali.

Staś i mała Nel – bo o nich jest mowa,

Przemierzają pustynię w niewoli na – Boga!

Lecz wielka odwaga i wola przeżycia

Skłoniła chłopca do broni użycia.

Odzyskali wolność wraz z Murzynkiem Kali

Wiele zwierząt i roślin po drodze spotkali.

Bohaterowie Ląd Czarny poznali

I smak niebezpieczeństwa, choroby, malarii.

Dzięki wiedzy i odwadze czternastolatka

Do ojców wrócili- nie lada to gratka.

Na koniec już dodam, że mocno streściłam,

Ale z nadzieją, że zaciekawiłam.

Więc po przeczytaniu mojego wierszyka,

Złapiesz za książkę i dzionek wnet znika.   

 

 Karolina Nowak kl. VIIIa







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

POWTÓRKA Z LEKTUR

POWTÓRKA Z POLSKIEGO